הכנה לשנה א במשפטים: איך להגיע לשנה הראשונה מוכנים?

אם הגעתם לפה אתם כנראה הופכים להיות סטודנטים בקרוב, אין ספק שמדובר באחד הרגעים המרגשים והמלחיצים שקורים לנו בחיים. ממש בדומה לצעד הראשון בכיתה א'- אנחנו מבינים לאן אנחנו נכנסים אבל אין לנו שמץ של מושג איך זה יגמר והאם נצליח.

שנה א' מלווה בעשרות חששות, במיוחד כאשר אנחנו מדברים על הפקולטה למשפטים אשר נחשבת פקולטה תובענית אשר היקף הלימודים בה הוא גדול.

יחד עם זאת, לפני שאתם שוקעים בעשרות שאלות עם עצמכם ומאבדים את קור הרוח שלכם – ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להעביר את שנה א' במשפטים!

מה נלמד בשנה א במשפטים?

אם עדיין לא יצא לכם לעבור על רשימת הקורסים, בשנה הראשונה ללימודים האקדמיים למשפטים לומדים המון קורסי חובה בסיסיים, ביניהם ניתן לראות: דיני נזיקין, דיני עונשין, דיני חוזים, מבואות למשפט פלילי, ישראלי, ציבורי וחוקתי.

יחד עם זאת המון מן הלמידה בשנה הראשונה תיעשה בצורה עצמאית. הגיעו מוכנים!

אתם יכולים להגיע לביקור קטן לפני

המון אוניברסיטאות ומכללות פותחות בקרב תלמידים חדשים ימים פתוחים בהם הם יכולים להגיע, לראות ולחוות את האווירה הסטודנטיאלית. היום הראשון של הלימודים הוא יום מאוד אמוציונלי, אין ספק שלחפש את הפקולטה שלכם בקרב אלפי סטודנטים לא נחשבת חוויה מרנינה במיוחד.

לכן, ההמלצה שלנו היא להגיע לאחד מן הימים הפתוחים האלו או אפילו בצורה עצמאית ולהבין מעט את המיקומים של הדברים, את הוויב, איפה כדאי לחנות ואיך מגיעים בצורה המהירה ביותר לאיזור הפקולטה שלכם. כך תגיעו מעט פחות לחוצים ביום הראשון שלכם!

לא להתפשר על מחשב נייד

עד לפני עשר שנים כאשר היינו מדברים על סטודנטים היינו מדמיינים אנשים עם מחברת ועט לומדים באינטנסיביות שלא נגמרת. אז זהו, שעניין האינטנסיביות עדיין נשאר אך יחד עם זאת הלמידה והכתיבה עברו בשנים האחרונות למצב און-ליין.

כבר כשתגיעו ליום הראשון שלכם באוניברסיטה אתם תראו עשרות אנשים מקיפים אתכם בלפטופ, אנו ממליצים לכם לרכוש לפטופ לפני תחילת הלימודים כך שלא יצבור "אבק" ובעת אחת עם המבצעים השונים לסטודנטים.

כשאתם בוחרים מחשב בדקו מהו הגודל שלו,המשקל שלו, מה הוא אורך חיי הסוללה. יש כאלו אשר מעדיפים להחזיק מחשב טוב ויוקרתי בבית ומחשב פחות טוב בזמן בלימודים ולסנכרן את התכנים ביניהם. בכל אופן, זה לגמרי לבחירתכם.

אל תתפשרו על סביבת הלמידה שלכם בבית

המון מהלמידה שלכם תהיה בבית. כאשר אנחנו נמצאים באוניברסיטה אל מול מרצה ושיעור ייעודי הרבה יותר קל לנו להתרכז. גם ברגעים בהם אנחנו לא מבינים את החומר אנו יכולים לפנות למרצה בזמן אמת או לקולגה לספסל הלימודים ולבקש עזרה. אווירת הלימוד בכיתה שונה לגמרי מאווירת הלימוד בבית.

יחד עם זאת, ההמלצה שלנו היא לסדר את סביבת הלמידה בבית כמה שיותר. אנחנו לא בעד שתהפכו להיות אומני פנג שואי אבל בין הדברים שתצטרכו לשים אליהם לב – שולחן עבודה בגובה מתאים, כיסא שנוח לשבת עליו לאורך זמן, מחשב נייד שעובד בצורה מספקת, מדפסת דיו ייעודית, חוצצים וקלסרים, אינטרנט מהיר ואפילו חטיפים. כן, מותר לכם לנשנש בשנה א'.

יצירת קשר מהירה