מהי כמות סמים הנחשבת מסחרית

החזקת סמים שלא לשימוש עצמי אינה חוקית. זה כולל כל חומר המותר על פי חוק וכן אלכוהול, טבק ותרופות מרשם. אם אתה נתפס עם חומרים אלה זה יכול להוביל לתוצאות משפטיות כגון קנסות או אפילו מאסר.

אם אתה מואשם בעבירה כמו סחר בסמים, חשוב להבין מה אומר החוק וכיצד הוא חל על המקרה שלך. העונשים על החזקת חומר מבוקר משתנים בהתאם לסוג וכמות הסם.

אם אתה מואשם בהחזקת סם שלא לשימוש אישי, חשוב לפנות מיד לעורך דין כדי לדון במקרה ובאפשרויות שלך. עורכי דין יכולים גם לעזור לך לקבוע אם עליך להודות באשמה או לא, להילחם באישומים או לערוך עסקת טיעון.

על פי החוק, החזקת סם שלא לשימוש עצמי היא עבירה פלילית.

המשמעות היא שאם יתפסו אותך עם סמים, אתה יכול להיענש בקנסות ובמאסר.

למשל, הממשלה הפדרלית בארצות הברית העבירה לאחרונה חוק שיעניש את עברייני הסמים בקנסות ומאסר. המשמעות היא שאם נתפסת עם סמים, קנס ועונש מאסר קרובים.

עבור אנשים רבים, עישון מריחואנה הוא פעילות פנאי. עם זאת, בעיני החוק, זה עדיין לא חוקי ועונשו קנסות ומאסר. חזקת סם שלא לשימוש עצמי היא עבירה פלילית.

החזקת סם שלא לשימוש אישי מהווה פשע בחלק ממדינות ארה"ב, אך ישנם יוצאי דופן. לדוגמה, זה חוקי להחזיק כמות קטנה של מריחואנה לשימוש אישי במדינת וושינגטון.

החזקת סם שלא לשימוש אישי היא בדרך כלל בלתי חוקית למעט מספר חריגים. אלו כוללים:

– החזקה בשמו הפרטי וללא כוונה למכור, להפיץ או להעביר.

– החזקה של קטינים מתחת לגיל 18.

– החזקת חולים רפואיים שקיבלו את המרשם הדרוש מרופאיהם.

– החזקת אנשים שקיבלו את המרשם הדרוש מרופאיהם כדי להחזיק מריחואנה שנרשמה להם באופן חוקי במדינה אחרת.

בישראל, תרופות מסווגות לשלוש קטגוריות.

בישראל יש כמה מחוקי הסמים הנוקשים בעולם. היא גם אחת המדינות המובילות בכל הנוגע למחקר ושימוש במריחואנה רפואית. במאמר זה נדון באילו חומרים נחשבים סמים בישראל ואילו סוגי עונשים ניתן להטיל על העוברים על חוקים אלו.

– חומרים מבוקרים: מדובר בתרופות המסווגות כתרופה בחוק הישראלי וניתן לרשום אותן רק על ידי רופא. דוגמאות לחומרים מבוקרים כוללים סמים, קנאביס.

– סמים לא חוקיים: מדובר בסמים שנאסרו בחוק אך עדיין ניתן למצוא אותם בשוק השחור. ניתן להשתמש בהם גם למטרות רפואיות בפיקוח רופא. דוגמאות לסמים לא חוקיים כוללים הרואין וקטמין.

– מריחואנה רפואית: זוהי דוגמה לסם לא חוקי שעבר לגליזציה בישראל למטרות רפואיות בלבד.

החוק הישראלי מגדיר תרופות כ"חומרים שעשויים להיות בעלי השפעות רפואיות, מניעתיות או אבחנתיות ומיועדים לשימוש בבני אדם או בבעלי חיים". החומרים הנפוצים ביותר הנחשבים לסמים בישראל הם קנאביס, קוקאין, הרואין ו-LSD.

החזקת סם לשימוש עצמי

לחלק מהמדינות אין חוק ספציפי לגבי החזקת סמים לצריכה עצמית, והיא מטופלת כמו כל החזקה אישית אחרת שאין לה השלכות משפטיות.

החזקת סם נחשבת לפי חוק החומרים המפוקחים ככמות שמספיקה לצריכה במנה בודדת. החזקה יכולה להיות בצורה של כדורים, אבקה, נוזל וחומר צמחי.

החזקת תרופות לצריכה עצמית יכולה לנוע בין פחות ממאה מיליגרם ליותר מארבע מאות גרם. זה נתון לשיקול דעתם של קציני אכיפת החוק מתי יראו אדם כבעל חזקה לצריכה עצמית.

העונש על החזקת סם שלא לשימוש עצמי במינון נמוך הוא קנס כספי ו/או שישה חודשי מאסר, חשוב לדעת את החזקת סם שלא לשימוש אישי, שכן זה יכול להיות די יקר ועלול להוביל למאסר.

אמנם יש שיטענו כי יש לבטל את ההפללה של החזקת סם שלא לשימוש אישי, אך החוק עדיין קובע כי מדובר בפשע. עם זאת, במדינות מסוימות, ישנם חריגים לחוק כגון אם יש לך סמים לשימושך האישי.

החזקת סם שלא לשימוש עצמי הינה עבירה פלילית עם עונש הקבוע בחוק.

העונשים על החזקת סמים שלא לשימוש עצמי משתנים בהתאם לסוג הסם, כמה הוחזק וגורמים נוספים.

העונשים מחולקים לארבע רמות:

– החזקה של עד גרם אחד – קנס כספי או 10 ימי מאסר.

– החזקה של יותר מגרם אחד אך פחות מ-5 גרם – קנס גבוהה או 180 ימי מאסר.

– החזקה של יותר מ-5 גרם אך פחות מ-10 גרם שנתיים מאסר.

– החזקה של יותר מ-10 גרם אך פחות מ-25 גרם חמש שנות מאסר.

לסיכום – תיק החזקת הסמים הוא עניין היסטורי ומסובך. החוק על החזקת סמים השתנה עם הזמן, אך עדיין אסור להחזיק סמים בארצות הברית.

ניתן להאשים בהחזקת סם כעבירה בכמה דרכים שונות:

1. החזקה בכוונה למכור או למסור- אם האדם נתפס עם סמים בזמן המעצר, ניתן להאשים אותו בעבירה זו.

2. החזקה ללא כוונה למכור או למסור – המשמעות היא שהאדם לא נתפס עם סמים בעת מעצרו ולא הייתה לו כוונה למכור, אולם עדיין לא חוקי להחזיק בחומרים אלו ברשותו.

לפרטים נוספים וייעוץ עם עורך דין פלילי בפתח תקווה.

יצירת קשר מהירה